سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهید دانش آموز علی انصاری رودسری

شهید دانش آموز علی انصاری رودسری 

فرزند : محمد جعفر

متولد : 1339/8/4

محل تولد : کرمانشاه

تاریخ شهادت : 1357/9/22

نحوه شهادت : تظاهرات خیابانی

محل شهادت : کرمانشاه

وضعیت تحصیل : دیپلم

خلاصه زندگینامه:

شهید علی انصاری رودسری چهارم آبان ماه سال 1339 در خانواده ای مذهبی درکرمانشاه چشم به جهان گشود . وی دوران دبیرستان را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان مکرم گذراند و در همان سالها بود که تمام وجودش فریاد مبارزه بر علیه نظام حاکم را داشت . علاقه وافر و بیش از حد به امام خمینی (ره) منجر به این گشته بود که هرگاه اعلامیه یا نواری از سخنان ایشان می خواستی نزد او پیدا می کردی . عکس امام را همواره با خود داشت و سخنان و پیامهایش را از عمق وجود پذیرا بود .تمام سعی و کوشش خود را معطوف به عمل به دستورات بنیانگذار انقلاب اسلامی نموده بود . او عاشق امام بود . در مسجد و در دبیرستان جوانان را جهت قیام بر علیه حکومت حاکم پهلوی و پیروی از بیانات رهبری ترغیب کرده و هدایت آنان را در مبارزه و پخش اعلامیه بر عهده می گرفت .سال چهارم دبیرستان را در دبیرستان امام خمینی کنونی که در آن زمان محمدرضا پهلوی نام داشت شروع به تحصیل نمود که مصادف با مهر ماه سال 1357 و اوج درگیری مبارزات مردمی بود . چندین بار به همراه تنی چند از دوستانش تابلو مدرسه را پایین کشیده و نام امام خمینی را نصب نمودند . حضور شهید انصاری در تظاهرات انقلابی بسیار گسترده بود و تنها اسلحه او و دوستانش سنگهایی بود که در جیب داشتند و او که فعالیت خود را به اوج رسانده بود تحت نظر و تعقیب ساواک قرار گرفت.

روز عاشورا پس از تظاهرات گسترده ای که به راه انداخته بودند پریشان و افسرده به خانه بازگشت و در پاسخ به نگاه نگران مادر گفت : آرزو داشتم امروز این پیراهن تنم با خون سرخم آغشته گردد ، ولی نشد .

بیست و دوم آذر ماه 57 در روز شهادت امام سجاد(ع) صبح هنگام غسل کرد و پیراهن سفیدش را از مادر خواست و در پاسخ به نگاه های متعجب سر به زیر افکند .در تظاهرات همان روز هنگام ظهر در خیابان جلیلی آن زمان که فریادش را بر دژخیمان می کوفت و سنگ های درون جیبش را سوی مزدوران نشانه می رفت گلوله ای آن گونه که آرزویش را داشت پیراهن سفیدش را با خون پاکش گلگون ساخت و به فیض شهادت نائل گشت .

محل دفن : گلزار شهدای کرمانشاه


+ نوشته شـــده در سه شنبه 92 مهر 9 ساعــت ساعت 9:5 صبح تــوسط admin | نظر بدهید